Als u iets verkeerd heeft besteld of als u bijvoorbeeld volle blikken olie over hebt aan het eind van uw project dan neemt u natuurlijk gewoon even contact met ons op en gaan we dat gewoon keurig regelen zónder allerlei poespas en allerlei formulieren. Volgens de regeltjes moeten we u echter uitgebreid informeren over hoe dat officieel moet mét allerlei formuliertjes dus voor wie er interesse in heeft treft u hieronder het officiële verhaal aan.
Zoals wettelijk geregeld zijn consumenten gerechtigd om producten binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden bij ons aan te melden om te retourneren. Na het aanmelden hebben de consumenten vervolgens nogmaals 14 dagen voor het daadwerkelijk retourneren. Hieronder leest u de spelregels die daarbij gelden.
Bedrijven, instellingen, (overheids)instanties of natuurlijke personen die handelen in de uitoefening van hun beroep of bedrijf kunnen geen gebruik maken van het retourrecht.
Wij hanteren voor consumenten-retouren de volgende spelregels:
- Als u producten wilt retourneren dient u ons dat binnen 14 dagen na ontvangst van de totale bestelling te laten weten.
- Wettelijk is bepaald dat u daarvoor het “modelformulier voor herroeping” dient te gebruiken, maar als u ons gewoon even een mailtje stuurt zodat we weten dat u uw zending wilt retourneren dan is dat natuurlijk meestal ook al voldoende.
- Nadat u ons heeft geïnformeerd dient u de producten ook daadwerkelijk binnen 14 dagen naar ons terug te sturen.
- Terugsturen is uitsluitend mogelijk als de producten ongebruikt en onbeschadigd zijn en als deze niet speciaal voor u zijn besteld of gemaakt.
- Het risico van de retourzending ligt bij u en ook de kosten voor het retour zenden zijn voor uw rekening.
- Zorgt u er dus voor dat u de retourzending deugdelijk verpakt en voldoende gefrankeerd aan ons retourneert.
- Zodra we uw zending hebben ontvangen storten we binnen 14 dagen het door u aan ons betaalde bedrag naar u terug.
- De producten dienen geretourneerd te worden naar het volgende adres:
Restauratiebedrijf Van Zaltbommel
Heer Janszdorp 2
4493 EA Kamperland
Niet tevreden over je aankoop?
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door contact met ons op te nemen. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie maar zoals gezegd is het natuurlijk veel vriendelijker, handiger én sneller om ons gewoon even een mailtje te sturen zodat we het probleem als grote mensen op kunnen lossen.