Vragen / FAQ

Hieronder vindt u de antwoorden op de volgende vragen:

Vraag: Levert u ook op rekening?

Vraag: Wat is de levertijd van uw producten?

Vraag: Kan ik de producten ook afhalen?

Vraag: Kan ik bij u pinnen als ik producten af kom halen?

Vraag: Waarom verzend u niet per gewone post dat is toch veel goedkoper?

 

 

Vraag: Levert u ook op rekening?

Antwoord: Normaliter wordt alleen uitgeleverd na ontvangst van uw betaling. Voor vaste klanten die regelmatig bestellen kan ook op rekening geleverd worden mits de facturen tijdig betaald worden. Zie ook onze voorwaarden.

 

Vraag: Wat is de levertijd van uw producten?

Antwoord: Normaal gesproken zijn alle producten uit voorraad leverbaar en kan uw bestelling dus direct na ontvangst van uw betaling worden uitgeleverd. Zodra we uw bestelling hebben ontvangen informeren we u over de beschikbaarheid van de producten.

 

Vraag: Kan ik de producten ook afhalen?

Antwoord: Omdat wij ook druk zijn met andere werkzaamheden en alle tijd voor u nemen is afhalen ALLEEN OP AFSPRAAK mogelijk.

 

Vraag: Kan ik bij u pinnen als ik producten af kom halen? 

Antwoord: Wij beschikken helaas niet over pin-mogelijkheden zodat uw betaling vooraf overgemaakt dient te worden op onze bankrekening óf contant dient te worden voldaan bij afhalen. Omdat u niet kunt pinnen betekent "contant" dus "met bankbriefjes en/of munten".

 

Vraag: Waarom verzend u niet per gewone post dat is toch veel goedkoper?

Ik wil mijn pakje met de gewone post ontvangen omdat dat goedkoper is.

Deze vraag bevat twee aspecten, te weten "waarom niet met gewone post" en "dat is goedkoper".

Waarom niet met gewone post?

Een groot aantal van onze producten dient behandeld te worden als gevaarlijke stoffen (de meeste omdat ze brandbaar zijn). Dergelijke producten mogen niet via de gewone post verzonden worden zodat wij voor al onze zendingen een contract hebben afgesloten met één professionele koerier die in staat is om volgens de geldende regelgeving onze zendingen te verwerken. Om onze bedrijfsvoering zo efficiënt mogelijk, en daarmee uw prijzen laag, te houden werken we slechts met 1 transporteur.

Gewone post is toch goedkoper?

De kosten die wij in rekening brengen zijn verpakkings- en verzendkosten en bevatten derhalve niet alleen de kosten voor het daadwerkelijk versturen maar ook de kosten die wij moeten maken voor de dozen (die, afhankelijk van de bestelling, speciaal gekeurd dienen te zijn en daardoor kostbaar zijn), het benodigde vulmateriaal, de wettelijk verplichte (gevaren)stickers, de speciaal te produceren barcode-labels en dergelijke. Hoewel het dus wellicht lijkt dat het verzenden middels gewone post goedkoper zou zijn is dat niet het geval en betaalt u nu zelfs minder dan wanneer wij uw bestelling per gewone post zouden (kunnen) verzenden. De door ons berekende verzendkosten zijn het gemiddelde van alle daadwerkelijk door ons gemaakte kosten van het afgelopen jaar en zijn derhalve slechts kostendekkend, u betaalt dus géén afhandelingskosten, géén verwerkingskosten en géén andere verstopte toeslagen.

Enige wijze waarop wij deze kosten zouden kunnen verminderen is door uw bestelling te verpakken in (niet gekeurde) tweedehandsdozen uit de supermarkt of door ons niet aan de wettelijk verplichte etikettering te houden. Wij hechten veel waarde aan de kwaliteit van onze producten en vinden daarom dat ook de afhandeling van uw bestelling en de verzending keurig in orde moet zijn zodat we óók op dat vlak geen concessies doen. O ja, voor de kosten die we in rekening brengen is uw zending natuurlijk ook verzekerd dus mócht er onverhoopt iets mis gaan dan zorgen wij er voor dat uw bestelling alsnog in onbeschadigde staat bij u wordt afgeleverd. Wel zo prettig toch?.